Primii 37 de kilometri în Bărăgan, până la Robeasca – limită de județ cu Brăila și restul până la kilometrul 75 al celui mai lung județean buzoian de la Mărăcineni până la Podu Muncii, în zona Vintilă Vodă. Totul este un vast șantier în lucru, ponderat în anumite zone.
DJ 203K Robeasca-Mărăcineni-Lopătari este în lucru în două șantiere distincte, dar cu aceeași sursă de finațare europeană prin Programul Operațional Regional și care depășete 51 de milioane de euro pentru ambele zone. Primul șantier, cel de la Mărăcineni către Podu Muncii a început în iulie 2018. Termenul de finalizare este decembrie 2021.
Al doilea șantier, spre Robeasca-limită de județ cu Brăila a început în octombrie 2019. Termenul de finalizare este iulie 2022. În ambele șantiere constructor este Oyl Company Holding AG, holding ialomitean specializat deja în lucrări de mare anvergură începând cu anul 2009, holding deținut de Corneliu Dragomir.
Desigur, fiind șantiere în lucru de atâta timp, locuitorii de pe Valea Slănicului, dar și cei din arealul Vadu Pașii-Robeasca și-au pierdut răbdarea, nu puține sunt imaginile aduse în spațiul public cu muncitori intrați la somn în timpul orelor de lucru sau care lucrează în șlapi și fără cască.
Reținem cu această ocazie că există inclusiv un grup de socializare ce poartă numele acestui drum. Ca în orice situație, oamenii au o doză importantă de dreptate. Iată și opinia președintelui Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu vizavi de DJ 203K, termenele de lucru pe aceste șantiere distincte, dar și despre informarea corectă vizavi de tot ce se întâmplă pe acest drum care nu a fost modernizat vreodată.
Președintele Neagu a mers destul de des pe ambele șantiere de pe DJ203 K – cel mai lung drum județean din spațiul buzoian care efectiv taie zona în două. Zilnic, minim 60% dintre angajații din Zona Industrială, domeniul commercial și cel administrativ al municipiului reședință de județ, adică minim 40.000 de oameni vin din cele două părți ale DJ203K în Buzău.
80 DE MILIOANE DE EURO PENTRU TRONSONUL PODU MUNCII-PLAIU NUCULUI
Importanța economică a acestui drum județean 203K duce și către domeniul turistic – izvor încă nedescoperit cum trebuie de către posibilele gazde buzoiene. O data cu refacerea DJ 204 C Vintilă Vodă-Bisoca, cu termen de finalizare iulie 2022, dar mai ales a acestui 203K Mărăcineni-Podu Muncii, și mai apoi Plaiu Nucului va trebui realmente să fie un boom economic al Văii Slănicului. Iată ce spune președintele executivului buzoian și despre următorul tronson de drum județean care ajunge până în Gura Teghii, de fapt, nu doar până la Plaiu Nucului.
Am auzit, așadar că documentația de finațare a proiectul de refacere a tronsonului Podu Muncii-Plaiu Nucului din DJ203K va fi depusă la Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Est Brăila în luna august a acestui an. Tot președintele Petre Emanoil Neagu a spus clar că suma de finanțare este uriașă – 80 de miloioane de euro. Argumentele acestuia se referă la zona Plaiu Nucului, dar și cea de la Podu Muncii, strict de pe pod mai ales, prinse de ani de zile pe falii de alunecări de teren active.
Așadar, cei peste 40.000 de locuitori de pe Valea Slănicului care astăzi strâng din dinți din cauza timpilor de așteptare în trafic mai ales în zonele semaforizate de la Pod Mangă – în Mărăcineni, Pod Blăjanca – în Săpoca, dar și în arealul Cernătești-Beceni, trebuie să știe că acest șantier imens se termină în decembrie 2021, potrivit informației din prezent.
Alte minim 25.000 de locuitori dinspre Bărăgan – arealul Vadu Pașii-Robeasca – mai au de răbdat până în iulie 2022 când se încheie lucrările și pe acest tronson al DJ 203K.
Add Comment