Promovarea produselor româneşti a devenit monedă insuficient promovată de către autorităţile nationale in ultimii ani. Măsurile inexacte şi lipsite de uniformitate au dus la stagnarea ridicării la rang de elită a roşiei româneşti. Importurile de legume şi fructe sunt încă numărul unu în România, în timp ce fermierii locali rămân cu marfa în câmp din cauza lipsei unei pieţe de desfacere care să aprecieze corect preţul de cost al muncii acestora. Deşi, fermierii români ar dori asocierea în cooperative, guvernul liberal nu este interesat de promoveze realmente ceapa de apă, varza şi roşia romenşti în mod exclusiv în toate marile magazine ale ţării.

PSD propune însă în programul său de guvernare programe de susţinere a produselor româneşti pentru că România este a românilor! Aşadar, în programul pentru agricultură, social-democraţii propun să fie susţinute rasele autohtone de animale, culturile proteice (producție, procesare, deshidratare), de asemenea  culturile de nișă, iar zona Rm. Sarat si dealurile de pe Valea Slanicului de Buzau fac nota aparte la acest capitol. Aici sunt culturi de lavanda, catina, mustar si plante medicinale, dar si de fructe de padure. PSD mizeaza pe un bugete de 100 milioane de euro din bugetul de stat plus aport UE.

PSD arată în programul de guvernare pe agricultură că toată munca fermierilor români trebuie să fie facută cunoscută şi ca atare trebuie să existe campanii de informare pentru promovarea produselor şi serviciilor operatorilor care produc în România. Bugetul acestui program se ridică la 40 de milioane de euro, iar banii provin exclusiv din fonduri UE.

TEXT ASUMAT DE PSD BUZAU COD MANDATAR 11200020