Coincidență sau nu cu începerea unor lucrări de întreținere a căii de acces Buzău-Focșani a Podului Mărăcineni chiar pe 5 aprilie, ziua de astăzi este cea de naștere conform Monitorului Oficial a acestui pod pentru că pe 5 aprilie 1869 se producea și adevărata unire a Munteniei cu Moldova prin inaugurarea de către Principele Carol a ”podului de fer” de peste râul Buzău de la Mărăcineni și asigurarea comunicațiilor permanente dintre cele două provincii. Astăzi, acest drum este DN2 E85.

Până în 1869 poștalioanele și căruțele comercianților își croiau drumul prin vadul râului Buzău, arată conf. univ. dr. Bogdan Suditu pe pagina sa de socializare și menționează că primăvara și toamna, în funcție de capriciile și debitele râului Buzău, comunicarea era întreruptă uneori zile întregi.

„Înainte (vezi litografia din 1837) poștalioanelor ce plecau de la Buzău (biroul de poștă de la Episcopie) către orașul moldav de frontieră Focșani, via Râmnic, traversau apa Buzăului prin vadul din apropierea satului Focșănei (comuna Vadu Pașii, județul Buzău) și urmau traseul drumului istoric, cunoscut local în prezent ca ”Drumul Hoților”.

Interesant este dacă autoritățile naționale vor decide într-un final ca podul de la Mărăcineni să primească un partener de trafic pe DN2E85 la porțile orașului reședință de județ Buzău astfel încât traficul să nu se mai facă nod în fiecare dimineață așa cum am precizat aici și așa cum au solicitat continuu în ultimii ani autoritatea locală din comuna Mărăcineni!

Sursa imagini: Monitorul Oficial 1869 și Enciclopedia României, 1938, vol.IV, p.145. Imagini postate în mediul social.

Articolul precedentPACEA DE LA CALVINI (III)
Articolul următor(P) 1500 de lei. Atât valorează educația și viața în România educată!