• 0238938 este numarul de Call Center al CA Buzau apelabil de la 1 ianuarie 2021!
  • Operatorul de apa din judetul nostru este unul dintre cei mai mari la nivel national care face un astfel de pas spre digitalizare.
  • Buzoienii din 33 de localitati au modalitati diverse online de a plati facturile astfel incat sa respecte masurile impuse de starea de alerta din cauza pandemiei de COVID-19.
  • www.cabuzau.ro – suma informatiilor de care are nevoie consumatorul de apa din judetul Buzau.

Pornesc materialul jurnalistic de astazi de la argumentul concret din viata fiecaruia dintre noi: pandemia de COVID-19, perioada care deja trece de noua luni si care are mai multe efecte decat am fi putut banui in martie 2020 in plan economic, in mod special, dar si social, desigur. Spre exemplu, o statistica a INS arata ca lunile aprilie si mai sunt cele profund afectate de pandemie, insa asteptam evaluari si pentru lunile de final de an. Atunci, un million de romani nu au lucrat nici macar o ora din luna si au argumentat lipsa de activitate mai ales cu boala, ei nefiind insa toti bolnavi. Al doilea motiv a fost lipsa comenzilor de productie la angajatori. Din aprilie in mod continuu pana in prezent numarul romanilor care au inceput sa lucreze de acasa ori care au ramas fara loc de munca a crescut. Noua ordine profesionala dezvolta un nou comportament vizavi de locul de munca, dar mai ales de prezenta in societate. Treptat in ultimele sase luni, spun aceeasi analisti s-a dezvoltat abilitatea romanilor de a folosi mijloacele electronice de plata a serviciilor folosite. Din acest punct ajungem la primul subiect al materialului jurnalistic de astazi: cum poate consumatorul de apa si apa uzata din cele 33 de comune deservite de operatorul regional Compania de Apa Buzau sa faca plata serviciilor primite?

Simona SAVULESCU, director general al Companiei de Apa Buzau

INSTRUMENTE SI MODALITATI DE PLATA IN PANDEMIE

Pornesc discutia cu Simona Savulescu, director general al Companiei de Apa Buzau tocmai de la prezumptia potrivit careia pandemia de COVID-19 a dezvoltat inca din martie variate efecte economice, fapt concretizat in perioada recenta de catre analistii economici indreptatiti profesional sa faca aceste demersuri. Interesant este daca la CA Buzau s-a actionat inca din martie astfel incat sa nu existe pierderi economice stiut fiind faptul ca in orasul Buzau a fost prima companie care a aplicat masura prin care angajatii au lucrat in ture de cate doua saptamani. Iata ce spune directorul general Simona Savulescu: in prim plan a fost consumatorul de apa, mai apoi a fost stabilit un regulament economic in vigoare si in prezent.

Numai ca, inainte de instituirea nefericitei pandemii de COVID-19, la nivelul conducerii Companiei de Apa Buzau s-a decis infiintarea unui spatiu destinat clientilor si in care acestia sa rezolve orice problema de facturare, mentenanta a retelei de apa sau de contractare in siguranta, iar acum in parametrii sanitari ceruti de noua situatie epidemiologica.

Spatiul clientilor a fost utilat, arata Simona Savulescu, imediat cu sistem ticketing cu bonuri de ordine astfel incat sa fie redus in mod vizibil timpul de asteptare.

Asadar, cu un regulament bine pus la punct, dar mai ales cu un consum de apa si apa uzata in crestere pe acelasi fond al pandemiei de COVID-19 care ne-a reconturat viata profesionala catre telemunca – activitate desfasurata de acasa pe baza tehnologiei informatiei si comunicatiilor – Compania de Apa Buzau si-a consolidat si instrumentele de plata, arata directorul general Simona Savulescu.

Ca 2020 a fost anul inovarii indiferent de sectorul de aplicare al deciziilor – si adaug aici informatia potrivit careia au fost lansate deja primele doua contracte de executie de lucrari din megaproiectul care pune insusi judetul Buzau pe harta valoroasa a putinelor zone romanesti finantate prin POIM – o arata si introducerea alertei prin mesaj scris telefonic. Astfel, spune directorul general al CA Buzau, consumatorii primesc informatii cu privire la plata serviciilor frunizate, dar si referitor la diverse lucrari de urgenta ce ar putea avea loc in zona lor de domiciliu.

Ramanem la ideea de restrangere a mobilitatii romanilor si in speta a buzoienilor in perioada pandemiei de COVID-19, dar mai ales la trecerea noastra ca utilizatori ai unor servicii cum este si acesta de furnizare a apei catre folosirea preponderenta a mediului virtual pentru informare, alertare si plata. Ca atare, spunem clar ca ne-am obisnuit sa facem plati cu cardul si in mediul online de la achizitia de bunuri si pana la plata facturilor. Pentru a plati factura la apa sunt atat de numeroase modalitatile alternative online de plata dezvoltate de CA Buzau de nu ne-am fi putut gandi. Retinem in prima instanta de la Simona Savulescu, director general al CA Buzau sectiunea Contul meu  de pe www.cabuzau.ro si aplicatia PAGO plateste, dar si clasicele direct debit de la fiecare banca in parte cu care operatorul de apa colaboreaza.

0238/938 SAU INTERFATA COMPANIEI DE APA CU BUZOIENII

In pas alert se schimba vremurile, intocmai si companiile, iar cu ele si noi, consumatorii, totodata. Indelung batuta moneda de la nivel european catre tara noastra referitoare la digitalizare cuprinde din ce in ce mai multe domenii fara a mai fi un efort de adaptare a sistemelor sau a oamenilor ce le compun. Ca atare, in mod efectiv firesc in aceste zile are loc la Compania de Apa Buzau testarea finala a platformei de call center care intra efectiv in functiune de la 1 ianuarie 2021. Operatorul regional din domeniul apei din judetul nostru este unul inca dintre putinii din Romania care aplica un astfel de proiect menit sa duca in final la performanta. Cel mai important aspect pentru consumatorii din cele 33 de localitati buzoiene deservite de catre CA Buzau este ca acest call center in primul rand comunica, deci se bazeaza pe oameni.

Nu am cum sa intru eu in detalii tehnice, insa fac mentiuni scurte care arata ca in sediul operatorului regional de apa din Buzau exista un spatiu bine definit pentru call center, iar angajati tineri vor comunica direct cu apelantii consumatori in primul rand cu zambetul pe buze. Pe scurt, in spatele castilor vor fi la dispozitia buzoienilor oameni bine pregatiti al caror rol este de a asigura comunicarea Companiei de Apa cu consumatorii in mod direct si mai ales prompt, cu rezultat final solutionarea situatiei pentru care buzoianul a apelat 0238938. Iata cum structureaza Simona Savulescu, director general al CA Buzau rolul call centerului care va putea fi apelat la 0238938 de la 1 ianuarie 2021.

Apeland 0238938, consumatorul de apa din cele 33 de localitati buzoiene poate comunica despre factura, contracte si obtinerea avizelor, tarife, contoare, lucrari in zona sa de domiciliu, index sau avarii pe care tot aici le poate anunta. Daca ar fi sa analizam experienta altor judete in care companiile de apa au implementat deja call center, spunem ca in primul rand timpul mediu de raspuns la un apel este cuprins intre 5 si 10 secunde, iar numarul apelurilor a crescut catre aceste numere scurte centralizate intr-o platforma unica. Mai ales, clientii care solicita contractare sau modificari in contractele existente trec de la nivelul “dosarului cu sina”, metaforic spus, la comunicarea online care va rezolva inclusiv aceste aspecte. Simona Savulescu detaliaza cu argumentele specialistului mai cu seama deoarece acest call center de la Buzau va fi unul de ultima generatie cu recunoastere a numarului de telefon al apelantului.  

Asadar, call center pentru Compania de Apa Buzau – un modul care va aduce echilibru in relatia dintre consumatorul de apa si angajatii companiei care asigura serviciul in cauza, o interfata moderna axata pe rapiditate, eficienta si multumirea clientului. In fapt, avem de-a face cu o companie moderna in care viziunea nu se centreaza exclusiv pe profit, ci in mecanismul de neocolit al prezentului face pasi temeinici spre digitalizare.

SPRE CE TINDE COMPANIA DE APA?

Pentru specialistii din domeniul apei probabil ca raspunsul ar parea previzibil, pentru consumatorul de apa este insa implinirea unui lant de asteptari: de la disparitia completa a notiunii de avarie in sistem, care in mod clar va exista deoarece infrastructura de apa din judetul Buzau este in continua schimbare sau este complet noua pentru ca multe localitati au retele de apa din perioade recente, si pana la contorizarea in timp real a consumului de apa, totul face parte din ceea ce isi doreste clientul in prezent, dar si specialistii Companiei de Apa Buzau. Cu intonatie ferma si sigura pe informatia ce prefigureaza viitorul companiei pe care o conduce, directorul general Simona Savulescu concluzioneaza: trebuie sa tinem pasul cu nivelul atat de avansat al tehnologiei.

Insumate, multe dintre demersurile de modernizare din sistemul serviciului regional de apa si apa uzata din judetul Buzau arata cumva ca ne putem lua adio de la factura rupta tacticos cu mana de doamna casier, dar si de la angajatul vesnic in salopeta care colinda strazile din sat, bate la poarta fiecarui client al Companiei de Apa si citeste contorul deoarece, o data va functiona call centerul, iar apoi un alt proiect de citire radio a contorilor a fost aplicat experimental intr-o zona a orasului Buzau. Adica, doamna casier va trece in saptele ecranului de calculator intocmai ca si angajatul care acum citeste contorul de apa. Interesant este ca si in prezent putem contracta serviciu de apa efectiv folosind mediul online. De pe siteul CA Buzau clientul poate alege formularul aferent solicitarii sale si transmite interogarea de contract, spre exemplu, catre operatorul de apa. Directorul general Simona Savulescu revine cu detaliile exacte.

Retinem asadar ca de la 1 ianuarie 2021 putem apela numarul de call center 0238938 pentru a solicita orice informatie legata de furnizarea apei. Call centerul de la Compania de Apa Buzau inseamna in final, pentru consumatorul de apa, drumuri mai putine pentru a cauta rezolvare la o situatie punctuala si face din aceasta companie una dintre cele mai moderne de judetul Buzau.