În fapt, Siriul, comuna cu una dintre cele mai noi stațiuni turistice din România – Gura Siriului – a început să-și construiască o întreagă identitate vizuală cu care să poată fi prezentă public în orice tip de eveniment și, mai ales care să o facă extrem de ușor de rămas în memoria turistului care a venit o dată pe culmile montane din această parte a județului Buzău, va merge acasă și le va împărtăși prietenilor că în patria aceasta este minunat să revii și chiar se va întoarce cu grupul său!
Pe cartea de vizită, azi numită modern brand, stau bine așezate Barajul și Lacul Siriu, Cascada Cașoca – emblemă turistică județeană a ultimilor doi ani, băile termale înghițite de apele lacului, dar pentru care se fac eforturi de reînviere și zeci de trasee către ariile protejate Siriu și Penteleu!
Comuna cu 22.231,10 hectare și satele Cașoca, Colțu Pietrei, Lunca Jariștei, Gura Siriului și Muscelușa împarte granița cu cinci vecini – trei zone minunate ale județului Buzău și două ale Covasnei dintre care una, Sita Buzăului este deja prezentă în mintea turistului avid de schi, călătorii montane sau pelerinaje culturale la mănăstiri.
Ca o notă cu care v-am obișnuit extrasă din munca de teren a jurnalistului, Siriul face parte din bucata aceea de Buzău care practic pare ruptă de județ – vecinătatea cu Ardealul încă influențează, aici găsim o lume cu reguli stabilite prin buna funcționare și colaborare a omului cu natura, până și pâinea din magazinele mici sătești este dinspre Covasna și are un gust plin, sățios, real de aliment care alină dorințele stomacului, nu doar îl agită, amăgește. Siriul se împarte între apartenența la județul Buzău și dezvoltarea turistică, socială și economică dinspre Brașov și Covasna. Să-i găsim logo, atunci!
PRIMARUL A CÂȘTIGAT ALEGERILE PROMOVÂND UN LOGO PERSONAL
Se numește Dragoș Voicu și are puțin peste 30 de ani. V-am făcut cunoștință cu el în perioada campaniei electorale pentru alegerile locale din 2020. Îi putem spune deja primar din primii ani de muncă pentru că aproape imediat după facultate a intrat în administrația publică fiind chiar viceprimarul Siriului. În acea perioadă, Dragoș Voicu a semnat fiecare discuție pe care o crea cu concetățenii săi Cu DRAGOSte pentru Siriu. Realmente, o formă de brand personal din care lipsește grafica și cu care a și devenit ușor de reținut nu doar în comunitatea sa, ci în județ.
În linkurile inserate în aceste rânduri aflați din paginile ziarului buzaulinreportaje.ro mai ales despre faptul că zona aceasta are o singură direcție – turismul național.
Așadar, Primăria Siriu a anunțat public dorința de a avea un logo pentru identificarea rapidă în rândul celor 52 de stațiuni turistice de interes național și 95 de stațiuni naționale de interes local câte are România în acest moment, dar mai ales în inimile călătorilor autohtoni ori străini. Prin HCL 25 din mai 2021 este aprobată lansarea și regulamentul unui concurs public pentru realizarea unui logo reprezentativ al comunei Siriu. Artiștii care doresc să ia parte la evenimentul premiat cu 3.000 de lei trebuie să știe că termenul de înscriere expiră pe 14 iulie, iar pe 23 iulie 2021, juriul alcătuit din Silviu Husu, Amalia Mănăilescu și Elena Gerea, angajați ai Primăriei Siriu ce ocupă diferite funcții publice, va anunța cine este câștigătorul. Interesant este în funcție de ce criterii are loc departajarea. Primul se referă la relevanța logoului înscris în concurs pentru tema acestuia, apoi este punctată atractivitatea, apoi originalitatea – aici atenție, trebuie să se țină cont și de istoria comunei Siriu, dar și de tendințele momentului. Juriul va mai puncta funcționalitatea și calitatea sloganului, acest ultim criteriu înglobând pe lângă impactși complememntaritate cu simbolistica grafică a logoului, și ceea ce vă spuneam în primul paragraf al acestui subtitlu – actualul primar a fost rapid reținut datorită ideeii lansată în campania electorală pentru alegerile locale. Desigur, câștigătorul trebuie să cedeze toate drepturile Primăriei comunei Siriu.
Dar să auzim cum prezintă primarul din Siriu scopul acestui demers public.
Siriul are nevoie de viziune modernă. Treptat, treptat conducerea locală construiește viziunea prin care comunitatea turistică ce include deja stațiunea națională de interes local Gura Siriului să se dezvolte. Spre exemplu, cinci dintre gospodăriile încă neelectrificate din acest sat stațiune au primit la sfârșitul acestei săptămâni panouri fotovoltaice. O premieră absoultă, deoarece încercări de electrificare a acestei zone sunt extrem de numeroase în ultimii ani. De data aceasta ajutorul concret a venit prin Administrația Națională a Fondului de Mediu.
Revenind la competiția lansată de Primăria Siriu de alcătuire a unui logo reprezentativ, spunem că fiind lansată deja din 14 iunie, primarul spune că sunt și competitori înscriși care și-au și trimis ideile grafice. Ascultăm!
Mergem acum către postarea de pe pagina proprie de socializare a edilului sirian din 14 iunie 2021 prin care anunța organizarea acestui concurs pentru alcătuirea unui logo. Din numărul mare de comentarii și de distribuiri vedem clar că interesul este ridicat. Rezultă în mod evident o perioadă destul de ofertantă de zile în care Siriul deja primește o promovare pe nisă la nivel național fix printre acei artiști neștiuți care pot da identitate prin cumularea factorilor geografici mai ales, de istorie și tradiție într-un logo cu care zona buzoiană de pe granița cu Covasna să se poată prezenta oriunde și oricând și să fie ușor de reținut, dar mai ales altceva. Ascultăm prezentarea primarului Voicu!
Logoul este punctul de plecare pentru întregul plan al sirienilor de a se prezenta eficient și în pas cu ceea ce solicită turistul în acest moment – acesta vrea să știe clar că merge într-un loc cu etichetă, într-un loc cunoscut și deja prezent în piață. Tocmai de aceea, arată Dragoș Voicu sunt numeroși oameni, plecați cu mult timp în urmă din Siriu și care acum apreciază startul frumos pe care comunitatea care se centrează pe turism l-a început. Auzim împreună!
CE SPUN SPECIALILTII ÎN GRAFICĂ ȘI DESIGN DE BRAND?
Logo este o poartă către brand. Succint.
Sirul este o zonă turistică și are nevoie de logo pentru a se identifica ușor și frumos între suratele din România și nu numai. Interesant este înainte de a da cuvântul specialiștilor în grafică și design de brand cu care am discutat să analizăm puțin cum arată logourile stațiunilor mai ales montane care au parcurs pași buni pe drumul obținerii succesului prin identitate vizuală. Cele mai cunoscute exemple ar putea fi chiar vecina stațiune națională de interes local Vama Buzăului din Brașov care a cucerit piața de turism cu Mândru că sunt vămășan! , iar al doilea exemplu ar fi Straja din Hunedoara care a pariat pe imaginea vârfurilor montane susținute de skiuri. Punem și un al treilea exemplu comuna Peștișani din Gorj care deține un întreg sistem de comunicare vizuală cu Constantin Brâncuși vârf de lance în promovare. Acolo unde proiectele sunt susținute și prezente în mass-media și social media succesul este iminent pentru că administrația locală din respectivul teritoriu chiar vrea să se vadă și acceptă comunicarea.
Așadar, intersant este cum vede un specialist mesajul primarului din Siriu care a lansat o competiție națională – ea însăși o acțiune nemaipomenită de promovare, spune reprezentantul companiei de publicitate din județul Vrancea care a coordonat și condus campania din online în alegerile locale din 2020 pentru actualul președinte al Consiliului Județean, Cătălin Toma. Nu-i dăm numele pentru a-i lăsa intactă șansa de a se putea înscrie dacă va considera oportunitate acest concurs. Acesta arată că în mod clar trebuie pornit de la salutul pe care doar în satul românesc de munte îl mai întâlnești – bună ziua! dat necunoscutului care trece prin zonă și mai apoi îmbinate valorile tradiționale cu elementele cheie pe care natura le-a plăsmuit la Siriu. Comuna cu stațiune turistică are nevoie ca muntele să oglindească apa în logo astfel încât să rămână de la prima vedere în inima călătorilor, să fie precum un blazon boieresc!
Punem la rând și opinia unui specialist care vede o oportunitate fantastică ceea ce a provocat Primăria comunei Siriu în mod public. O competiție care aduce de la sine vizibilitate, o idee genială care trebuie să culmineze cu succesul dorit.
Acum folosim și un insert audio de la artistul ieșean care a construit împreună cu conducerea Primăriei Municipiului Buzău brandul Buzăul – oraș deschis și care au fost declarați câștigători la nivel continental în competiția anuală organizată de revista Transform Magazine – revistă specializată în rebranding și brand în dezvoltare. Adrian Mironescu evidențiază piloni interesanți pe care îi are Siriul și care trebuie să reflecte valorile turismului natural al zonei. Ascultăm!
Logoul trebuie să fie flexibil. Să însoțească Siriul oriunde are nevoie să fie prezent. Logoul Siriului are multe valori de inserat.
APLOMB
Așteptăm cu sinceritate ca zona aceasta minunată de care noi, buzaulinreportaje.ro , ne-am atașat deja de trei ani în mod susținut să primească cea mai frumoasă prezență grafică posibilă, un logo precum un blazon de familie boierească, despre care ne spunea vrânceanul, și care era rar la vremea familiilor de boieri, dar care era o valoare inestimabilă, ușor recognoscibilă și dorită pe o carte poștală trimisă mai ales … de acasă! Vom scrie și noi în curând folosind logoul Siriului ca pe o distinsă domnișoară pe care o vom scoate tacticos la dans în lumea bună a celor ce vor să o cunoască! Până atunci, hai, grăbiți-vă, mai e puțin până pe 14 iulie, termenul final!
Și pe tine, tinere, te vom întreba cum de ți-a venit acea idee despre Siriu!
Fii aproape de comuna cu lacul de argint și cascada Cașoca, cea care deține secretul curajului peste timp! Siriul este o poveste magică nespusă!
Add Comment