Întocmai a numit proiectul “Clase de inspirație finlandeză” susținut de Ambasada Finlandei și Primăria Municipiului Buzău expertul-coordonator Ari Pokka la conferința de presă susținută vineri, 27 august 2021, la Liceul Pedagogic din Buzău – locul unde sunt iau cunoștință cu învățământul finlandez dascălii buzoieni din cele 15 școli și grădinițe parte din proiectul pilot.

Rând pe rând, pe serii și în săli diferite, directorii celor 15 instituții de învățământ din Buzău primesc începând cu 23 august informații de la instructorii finalndezi despre cum se predă în acest stat european ai cărui elevi au cele mai bune rezultate în evaluările PISA. Viceprimarul Oana Matache a precizat concret cum au intrat în proiectul pilot cele 15 unități de învățământ.
Iată care este mesajul ES Marjut Akola, ambasadorul Finlandei în România vizavi de deschiderea către colaborare a municipalității buzoiene:”Înainte de orice aș vrea să îi mulțumesc primarului Toma și viceprimarului Matache pentru că m-au invitat la Buzău unde nu mă aflu pentru prima dată. Am mai venit aici în cadrul proiectului cu finanțare UE și care privește reciclarea pentru că aici este un centru de economie circulară. Sunt foarte bucuroasă și mândră că mă aflu aici azi în timpul primului set de cursuri dintre România și Finlanda. În luna mai ne-am cunoscut online, dar acum sunt extrem de fericită că experți finlandezi sunt aici fizicpentru că încă suferim din cauza acestei crize de COVID-19. Sunt foarte fericită să fiu aici și onorată de această invitație și aș vrea să le mulțumesc primarului și viceprimarului pentru deschiderea lor, pentru cooperarea cu experții finlandezi și cu Finlanda. Când am venit și conduceam în zona dumneavoastră am văzut că Buzăul este un oraș deschis, deci conectez acest aspect al deschiderii generale cu a lucra cu Finlanda în sectorul educațional. Vreau să subliniez ultimul punct și anume că această pregătire, și sunt convinsă că unul dintre experți Ari Pokka va confirma, este că este un schimb de instrumente și metode folosite, plus opinii despre ce este mai bine pentru un copil pentru că el este în centru, iar dascălul îi este aproape. Este un schimb mutual între profesioniștii români și finlandezi. În Finlanda, în general, profesorii sunt apreciați ca profesie și inclusiv cei de la grădiniță au diplomă de masterat“, a precizat ambasadorul Finlandei la conferința de presă.

La rândul său, primarul orașului Buzău, Constantin Toma a reliefat necesitatea ca educația românească să primească pârghii excelente pentru a deveni ea însăți performantă. Iată declarația din conferința de presă.
Ari Pokka este unul dintre experții instructori finlandezi prezenți la Buzău pentru seria de pregătire a dascălilor buzoieni care intră la clasă din 13 septembrie 2021 în fața a 2.000 de copii având imaginea că și ei ar putea schimba în bine învățământul românesc inspirați fiind de modelul finalndez. Concluzia expertului finlandez este că investiția din prezent făcută de municipalitatea buzoiană este într-o generație care va intra efectiv în câmpul muncii în anul 2040. “Eu lucrez de câteva zile cu directorii de școli primare și grădinițe. Au pus accent mai ales pe diferențele din educație și ce credem despre ele. Sunt o groază de proiecte bune și sunt convins că domnul primar și doamna viceprimar vor fi impresionți ce fel de misiune au implementat în școlile lor și cum gândesc ei să o pună în practică. Tot ce facem noi în școli este oarecum asemănător. Noi spunem că sistemul finlandez este puternic și dă mai multă autonomie școlii ca să-și decidă singură misiunea. Așa am discutat, cum primăria municipiului, inspectoratul școlar și școala ar putea face aici, la Buzău cel mai bun sistem educațional din țară“, a precizat Ari Pokka.

Proiectul de la Buzău are loc așadar în premieră națională pentru școlile de stat, va rula timp de nouă luni cât durează anul școlar în România pentru ca ulterior să fie emise concluzii. Mai mult, proiectul de la Buzău ar putea fi replicat și în alte orașe ale României în funcție de deschiderea, spune ES ambsadorul Finlandei, Marjut Akola:”Rolul ambasadei este de a fi vecin, de a facilita diversele procese, proiectele și contactele dintre diferiți reprezentanți din diferite sectoare, iar educația este o prioritate maximă a noastră la ambasadă. Ambasada este fericită să lucreze cu oricine este pregătit să lucreze cu noi în domeniul educației. Depinde de municipalități și de deciziile lor! Noi suntem deschiși să colaborăm, desigur! “
Peste toate, elegant a fost mesajul ambasadorului nordic din finalul declarațiilor de presă, acesta notând clar despre ceea ce are România cel mai frumos – oamenii și natura. O ascultăm!
Add Comment