Îi zic așa pentru că această comunitate situată la un kilometru distanță față de orașul Buzău calcă propriul pas de dezvoltare și este la doar un singur nivel până la un ultim element al confortului casnic, alimentarea cu gaze naturale, însă tot comună se vrea.
Comuna Mărăcineni, potrivit recensământului din 2011 are puțin peste 8.200 de locuitori, însă în realitate sunt aproape 16.000. Orașenii au migrat și continuă mutarea spre zona fanion a județului Buzău – se discută despre o autorizație de construcție pe zi. Zona aceasta are gata 3000 de hectare suprafață, dintre care 275 de hectare sunt cultivate cu legume, alte aproape 1.000 de hectare reprezintă suprafața ocupată de casele locuite, peste 900 de hectare folosite pentru cultura mare, iar restul este la dispoziția proprietarului.
Întreținere permanentă pentru mai bine de 20 de km de drumuri dintre culturi
Către zona aceasta, Mărăcineni, mergem astăzi. În câmp ajungem, de-a dreapta DJ 203 K Mărăcineni-Lopătari, cumva pe drumul paralel acestei căi importante de acces. Drumul paralel cu DJ 203K despre care vorbim se întrerupe însă în zona poligonului militar, ca atare poate fi folosit parțial de către navetiști pentru a evita aglomerația din trafic de la orele 7-8 și 16-17. Oamenii locului și navetiștii de pe Valea Slănicului au așadar ocazia să vadă ei înșiși ce înseamnă infrastructura unei comunități ce se dezvoltă, folosind de nevoie străzi secundare și drumuri din câmp pentru a ocoli semaforul de la podețul de la Mangă sau pentru a ieși direct în DN 2 E85, pe strada grădiniței private din Mărăcineni.
Atunci, redarea din teren realizată de reporter este și mai ușoară pentru că deseori vă întâlniți cu utilajele de mare capacitate ce merg la lucru în partea dinspre deal a comunei. Azi, acolo urcă un astfel de utilaj pentru a da bun de circulat tractoarelor, combinelor și cum se mai numesc mașinile agricole folosite la recoltat de agricultori, pentru a da acest verdict și ultimului drum din câmp ce trece prin procesul de întreținere anuală.
Drumul Căpățâneștiului, drumul Morii și drumul Potoceniului. La datorie pentru a verifica respectarea indicațiilor tehnice, primarul Constantin Dumitru nu spune că urmează balastare pentru multe dintre ele, ci chiar arată piatra adusă pe anumite zone.
O dată pe an, aceeași activitate pe drumurile din câmp. Primarul vine însă și cu un mesaj către locuitorii care folosesc aceste drumuri recent amenajate pentru un trafic rutier în condiții normale.
Croirea drumurilor în zona de câmp a comunității vine cumva dinspre vestul țării. Acolo, celebra Ciugud, mai jos, în Muntenia, și câteva comune dâmbovițene, ba și una tocmai din Botoșani au demarat construirea unor astfel de căi de acces din 2014-2016, iar astăzi zonele respective nu mai sunt cultivate cu porumb sau grâu, ci sunt gazde primitoare pentru cartiere de locuințe.
Casă praznicală din fonduri europene
Orizontul Mărăcineni, spune primarul Constantin Dumitru, nu merge către acest aspect, oamenii își cultivă cu mare grijă încă aceste terenuri, ba sunt și asociații agricole funcționale pe dealul Potocenilor.
Coborâm spre sat. La Mărăcineni, echipa de muncitori a unei firme râmnicene caută să finalizeze construirea casei praznicale din incinta Bisericii Sf. Nicolae. Casa aceasta praznicală este singura din România construită din fonduri europene obținute prin AFIR. 130.000 de euro. Primarul Constantin Dumitru arată că la start mai este încă o casă praznicală și la biserica din zona europeanului 85.
Aplomb
În spate se aude încă zgomotul produs de autogreder. Rupe val după val pământul ridicat haotic în diferitele etape ale lucrărilor agricole. O activitate locală pe care puține conduceri locale o gândesc că ar fi de bun augur pentru dezvoltare. Altele o trec poate la capitolul se poate și fără ajutorul nostru. La Mărăcineni, orașul-frunicar de lângă municipiul Buzău, ritmul, atenția pentru oameni și mersul înainte comportă ale unități de măsură!
Sacadat se aude încă autogrederul care s-a întors pe Drumul Potoceniului. Mâine primește altă misiune!
Add Comment