Advertorial Interviu

(P) De ce propune Romeo Lungu recensământ al copiilor care nu merg la școală? Care e instituția pusă la treabă?

… pentru că în cursul deplasărilor frecvente, electorale sau obișnuite pentru a discuta efectiv cu locuitorii județului Buzău, deputatul a cunoscut un băiat de nouă ani care nu pusese până atunci piciorul într-o sală de clasă. Copilul nu avea acte. Astfel de exemple sunt sute în județul Buzău, în comunități mai sărace sau mai puțin informate din comune sau orașe, desigur. Împreună cu soția sa, deputatul PSD a făcut ca micuțul să fie integrat într-o clasă A doua șansă, program educațional existent și funcțional de ani buni în învățământul românesc. În același timp, mama copilului a fost ajutată să aibă acte de identitate pentru a lucra. Exemplul este din realitatea imediată, cea de lângă noi și care nu permite aceesul unor buzoieni la carte sau la un loc de muncă. Nu rămâne doar un exemplu de ajutor primit de un om simplu de la un membru al Parlamentului României, ci se concretizează într-o propunere cu variate efecte sociale și educaționale.

Așadar, propunerea deputatului social-democrat, candidat pe lista pentru Camera Deputaților în alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024, are la bază lipsa unei baze de date clare despre copiii cu risc de abandon al școlii, totul deoarece între școală și autorități nu există colaborare pe criterii bine definite. Mulți, foarte mulți copii nu ajung vreodată la școală, iar despre ei nici nu se cunoaște clar devenirea. Pe lângă faptul că deputatul Romeo Lungu vrea să propună realizarea recensământului copiilor care nu merg la școală, acesta duce ideea către obligarea prin lege a inspectoratelor școlare să colecteze și să raporteze anual date despre acești copii care din diverse motive nu merg la școală.

Poate cea mai ardentă parte a propunerii social-democratului se duce către organizarea de întâlniri în mediul lor de viață cu familiile defavorizate, astfel încât membrii acestora să afle despre posibilele ajutoare pe care le pot primi gratuit. Un exemplu, este programul O masă caldă, dar și numeroasel bruse sociale constituite legale sau accesul la transport gratuit al elevilor.

Pe de altă parte, se impune în contextul comunităților izolate și defavorizate înființarea de școli de tipul after-school, dar și de acces la meditații suplimentare astfel încât copiii să nu mai fie nevoiță să piardă legătura continuă cu școala. Toate aceste propuneri legislative ale deputatului buzoian, candidat al PSD pentru alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024, pe lista pentru Camera Deputaților, vor putea fi ancorate în realitatea socială mai ales cu ajutorul specialiștilor din ONG-uri care au dovedit în nenumărate situați fie că au expertiza necesară datorită gărzii de tineri dedicați scopurilor acestora, fie pârghiilor legsilative bine cunoscute de către reprezentanții lor. Esențial este că, toate aceste propuneri au drept motivare – reducerea abandonului școlar și accesul facil al copiilor din zone și familii defavorizate la educație. Exemplul de la care s-a pornit în acest demers al deputatului social-democrat Romeo Lungu este doar unul – un copil de nouă ani care nu a mers o zi la școală până la această vârstă – efectele unei propuneri parlamentare ar trebui să aibă oglinda clară a copiilor din medii dificil de gestionat social și economic și care nu reușesc să se desprindă din acesta.

CMF 11240017

Comandat de Partidul Social Democrat

Realizat de MOISE PETRICĂ PFA

Ilinca Moise

Add Comment

lasă aici un comentariu

Mai multe articole