Trei dintre cei cinci deputați social-democrați care vor ca elevii să învețe încă de pe băncile școlii despre economia reală, instrumente financiare și utilizarea acestora, sunt de la Buzău. Comunicatul de presă remis de PSD Buzău aduce informații complete.
Introducerea educației financiare în școli are șanse să devină realitate ca urmare a unei propuneri legislative inițiată de cinci deputați social democrați: Mirela Furtună, Natalia Intotero, Andi Cristea, Romeo Lungu și Laurențiu Țepeluș.
Inițiativa are scopul de a dezvolta abilități financiare elementare pentru elevi, precum importanța economisirii şi modul responsabil de gestionare a unui buget, noțiuni de bază despre bani, modul în care funcționează creditele și cum se împart acestea, diferențele dintre cardurile de credit și cele de debit sau definiția IFN-urilor și implicațiile unor credite pe termen scurt.
„Nu de puține ori auzim despre români că au nevoie de o mai bună educație financiară. Considerăm că începerea educației financiare a tinerilor încă din primele clase de școală este deosebit de importantă pentru generațiile care se formează acum”, a declarat deputatul Romeo Lungu.
Conform proiectului celor cinci deputați PSD, elevii vor deprinde încă de la școală elemente de bază despre pornirea unei afaceri, diferențele dintre venit și profit sau implicațiile investițiilor la bursă, identificarea circuitului banilor în economie și a costurilor unor tranzacții financiare.
„În contextul unui mediu economic dinamic, elevii au nevoie de repere și informații, iar școala este cea mai în măsură să le ofere informații corecte și aplicabile în viața reală, de aceea am inițiat această propunere legislativă”, deputat Laurențiu Țepeluș.
Spiritul de inițiativă, încrederea în sine, capacitatea de asumare a riscurilor, perseverența, creativitatea și inovația sunt doar câteva dintre competențele pe care elevii ar urma să le obțină în urma lecțiilor de educație financiară alături de cea antreprenorială.
„Absența educației financiare duce adesea la lipsa calității vieții. Este esențial ca educația financiară să înceapă de la vârste fragede pentru ca elevii să se familiarizeze cu procesul de economisire, investire, acumulare și să își aprecieze corect munca. Acesta este obiectivul propunerii legislative.”, a adăugat deputatul Andi Cristea.
Inițiativa legislativă a trecut ieri de plenul Camerei Deputaților cu 283 de voturi din 284 de deputați prezenți și va fi trimisă la Senat.
Toate deschiderile de orizonturi si adaptarile la actualitate sunt necesare, dar nu se poate mari la infinit numarul de discipline/obiecte de studiu, dimpotriva, acesta trebuie limitat la 4,5 ore pe zi ca sa ramana loc pentru activitati practice, culturale, de voluntariat, agrement, sport, etc. Prin urmare, solutia consta intr-o comprimare a notiunilor de educatie financiara, sanitara, culinara, patriotica, ambientala, politico-administrativa, convetuire comunitara, identitara, etica, estetica, moral-cetatenessca, etc., intr-o singura disciplina a disciplinelor numita “Educatie civica”, un manual gradual pe nivele de sudiu, clase, varste, bine facut, sintetic, expresiv, realizat prin concurs national. Parerea mea.