Buzaul isi dovedeste inca o data caracteristicile de teritoriu propice desfasurarii majoritatii tipurilor de evenimente din categoria motorsport. Si nu trebuie cumva sa vina vara, sa-si intre in toate drepturile si sa nu apara ei, baietii care iubesc adrenalina la cote ridicate pe dealurile si pe coamele muntilor din partea aceasta a Munteniei. Buzoienii sunt ospitalieri, s-au si obisnuit cu motoristii, zonele sunt inca bune pentru practicat sporturile de aventura si cu motor, iar autoritatile judetene si locale au invatat ca adoptarea unui strain pasionat de motoare va aduce in anul urmator cel putin doi straini alaturi de el.
Asadar, platoul Dacia din centrul orasului a devenit din nou locul de intalnire a pilotilor inveterati ai competitiilor precum Paris-Dakar si acum ai drumurilor desertice, de deal sau munte respingator din zona noastra. Este Baja 500 Romania, a treia editie din campionatul national de rally raid si a doua etapa din Campionatul East European Tout Terrain Series 2018. Adaug eu si a doua oara cand Baja 500 este la Buzau pentru ca zona este minunata, spun organizatorii pentru astfel de sport si pentru ca autoritatile au inteles si aceasta lectie de sport si marketing. Ca atare, Baja 500 se desfasoara sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, al Federatiei Romane de Motociclism si este organizata de Asociatia Sportiva Cap 180 in colaborare cu Clubul So Moto Racing Team Bistrita.
Vineri, la ora 14, ajunsesera pe platoul Dacia primii 45 dintre cei 50 de competitori din Baja 500 Romania. Masinile insa erau de toate genurile in centrul Buzaului: auto, moto, buggy, utv, atv si quad. Potrivit organizatorilor sunt piloti din sapte natii ale pamantului de pe cel putin doua continente.
In aspteptarea ultimilor inscrisi la Baja 500 din 22-24 iunie 2018 din zona Buzaului, Maurizio Bordon si Mihai Leonte, observator federal de la Federatia Romania de Automobilism Sportiv au raspuns catorva intrebari ale reporterului buzaulinreportaje.ro:
Reporter: Ce competitie avem de astazi si pana duminica inclusiv si de ce iarasi la Buzau?
Maurizio Bordon: Ne-am gandit foarte bine si am avut sprijinul exceptional al autoritatilor din Buzau. Baja 500 – 500 de km intr-o singura zi, nu se mai face in toata Europa competitie de asa anvergura, e atipica, de rally raid de stil mai vechi, de navigatie, oboseala fizica si efort, dar si aventura. Vin din Serbia, Israel, Franta, Ucraina, Grecia, Turcia, Italia, Romania, dar niciodata nu au fost la o competitie europeana atat de multi straini inscrisi. Am intrat in competitia est-europeana si vin foarte multi concurenti.
Reporter: Baja ce inseamna?
Maurizio Bordon: Baja e o modalitate de concurs rally raid, inseamna nonstop. Trebuie sa aiba 350 de km minim, noi avem 500. Mai asteptam sase echipaje astazi si gata inscrierile. Baja a fost un proiect comun cu Mihai Leonte.
Reporter: Care este rolul dvs. in aceasta competitie?
Mihai Leonte: Sunt observator federal si verific de la legalitatea documentelor pana la aplicarea tuturor procedurilor tehnice, administrative si de securitate. Baja 500 este inscrisa in Campionatul National de Rally Raid la auto, la Campionatul National de Tout Terrain la motociclism si la East European Championship care este unul balcanic din care fac parte Romania, Bulgaria, Turcia, Grecia si Israel. La final concurentii castiga foarte multe aplauze de la toti colegii si cate o cupa.
Reporter: De unde plecati? Ceva despre traseu?
Maurizio Bordon: Plecam din piata Dacia care a devenit pentru noi obicei si in fiecare an traseul este secret si diferit. Pentru presa sunt cateva puncte stiute doar de presa acreditata. Concurentii au un radar numit roadbook care le arata fiecare metru de parcurs. Nu stiu ce-i asteapta la urmatoare curba si nici ce e in spate. E ultima competitie in care nu e numai putere, competitie si bani. Trebuie sa stii sa navighezi, sa ai copilot, sa ai experienta. Echipa castiga, nu pilotul!
Mihai Leonte: Trebuie sa stiti ca sunt aici si cateva masini care au participat la Paris – Dakar, in iarna. In campie, o masina dezvolta 160-170 de km pe ora, la fel ca la raliurile de turisme pe asfalt. E de necrezut aproape ca o masina cu patru roti, pe un macadam, pe un drum de tara, intre doua lanuri de porumb sau de sfecla dezvolta aceasta viteza si pilotii sa fie totusi in siguranta. Si aici intervin regulile precise astfel incat in cazul unui accident pilotul si copilotul sa fie in siguranta chiar daca materialul de concurs e distrus suta la suta si sa vina cu bine acasa pentru ca ne facem o placere si venim aici pentru sport si prietenie nu sa facem daune, necazuri si evenimente nedorite. Am gasit aici niste trasee minunate spre Vulcanii Noroiosi, dar si oficialitati care ne-au sprijinit extraordinar asa cum poate in restul tarii nu se poate intalni. Ca atare, cred ca la anul ne vom intalni cred ca tot aici!
Fotografiile le apartin concurentilor Baja 500 din anii anteriori.
Add Comment