Interviu

Reparațiile și modernizarea unui tronson de drum județean valorează 1,8 bugete ale Consiliului Județean Buzău

… adică 80 de milioane de euro. Suma este argumentată de către autoritățile regionale.

Cel mai lung drum județean din arealul Buzăului primește al treilea val de șantiere după cele deschise și, în cele din urmă și închise la peste cinci ani de lucrări pe zona Mărăcineni, dar și spre Robeasca. Al treilea val de pe DJ 203 K Robeasca-Mărăcineni-Vintilă Vodă-Plaiu Nucului-Podu Negru va cuprinde 30 de kilometri, și anume de la km 75 la km 105, distanță cuprinsă între Vintilă Vodă și Plaiu Nucului din comuna Lopătari.

DJ 203K

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu a prezentat astfle megafinanțarea obținută prin ADR Sud-Est Btrăila, pe filieră europeană.

DJ 203K este unul de importanță regională între Brăila, Vrancea, Buzău și Prahova pentru că va produce, spune sursa menționată anterior un nod rutier între variatele trasee turistice din arealul buzoian și va face mai ușoară trecerea spre exemplu dinspre Munții Vrancei spre Gura Teghii și mai apoi spre culmile Siriului sau către Chiojdu. Iată, ce spune Neagu despre statusul acestui proiect obținut prin Programul Regional Sud-Est 2021-2027 al ADR Sud-Est Brăila, proiect cu durată de implementare de 55 de luni de la data semnării contractului de finanțare, respective între data 25 aprilie 2024 și 31 octombrie 2028.

Marele șantier ce se va deschide pe partea a treia din DJ 203K, dar nu și ultima va cuprinde modernizarea tronsonului de 30 de km de drum de interes regional, modernizarea a 11 poduri de pe traseu, construirea accesului către proprietăți, amenajarea a 33 de stații pentru transport public prevăzute cu alveole, amenajarea de trotuare și instalarea de indicatoare și marcaje rutiere, parapet de protecție și alte lucrări necesare într-o zonă cu immense și frecvente puncte de alunecări de teren.

Iată și opinia Luminiței Mihailov, director general al ADR Sud-Est Brăila.

Pe de altă parte, șantierul acesta va comporta monitorizare a tonajului autovehiculelor ce vor tranzita acest drum din 2028 înainte. Luminița Mihailov precizează că CJ Buzău a câștigat doi ani având deja studiul de fezabilitate, la momentul semnării contractului fiind efectiv în etapa de proiect tehnic.

Drumul costă efectiv 100 de milioane de euro, însă suspuse licitării sunt 80 de milioane de euro, adică un an și opt luni de consumare a bugetului județului Buzău prin CJ. Peste 30000 de puieți de salcâm vor fi plantați de lungimea de 30 de km de drum județean în reparații.

Rămâne totuși, durerea finală a DJ 203K – un tronson de o frumusețe aparte pe arealul Gura Teghii până la Podu Negru, în DN10 Buzău-Brașov. Iată ce spune Neagu despre acest aspect.

Interesant este că forța de convingere și insistența autorităților din Gura Teghii a fost slabă și total dezinteresată față de dezvoltarea turistică și socială în decursul ultimilor minim 10 ani, deși mediul privat din HoReCa a depus numeroase petiții pentru refacerea acestui tronson din DJ203K. Chiar înainte ca oricare dintre comunitățile de pe Valea Slănicului să ridice problema refacerii DJ 203K de pe zona lor. Așa cum spune azi președintele CJ Buzău – rămâne de văzut pe viitor sau … ar fi urmat la asfaltare până la Podu Negru.

Ilinca Moise

Add Comment

lasă aici un comentariu

Mai multe articole