Minim 15 la sută din traficul de pe podul de la Mărăcineni situat pe DN2E85 Buzău-Focșani va fi preluat de astăzi de podul de la Vadu Pașii pus în circulație după 16 ani de scrieri și rescrieri de proiecte, acceptări și respingeri la finanțare, iar promisiuni și asigurări către locuitorii zonei, avize și autorizații, măsurători și anulări și așa mai departe.

Esențial este că din 22 octombrie 2021 se circulă pe podul de la Vadu Pașii.

Inaugurarea a avut loc la mijloc de zi. La tăierea panglicilor de la ambele capete au luat parte președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, primarul orașului Buzău Constantin Toma, senatorul Lucian Romașcanu, deputatul Romeo Lungu, deputatul Nicolae Roman, dar și primarul Gheorghe Firon. În tandem, echipa condusă de președintele CJ a tăiat panglica de inaugurare dinspre municipiul Buzău, iar echipa condusă de către primarul din Vadu Pașii pe cea dinspre comuna pe care o conduce. La mijloc de pod, o scurtă slujbă religioasă, săteni care au venit să vadă minunea cu ochii lor și declarații de presă. Președintele CJ Petre Neagu.

Numai că, spune președintele Neagu, recepția parțială de astăzi a fost totuși nesperată, adică a fost pe punctul de a fi anulată. De ce?

Podul de la Vadu Pașii este așadar, spune însuși președintele CJ, o alternativă la podul metalic de la Mărăcineni care are 89 de ani de funcționare la un volum de trafic din ce în ce mai mare, cotat după analize specializate diverse ca fiind cuprins între 45.000 și chiar până la 60.000 de mașini ce trec zilnic pe el.

La inaugurarea de la Vadu Pașii a fost prezent și primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, abordat rapid de un pensionar care a făcut naveta timp de 40 de ani cu bicicleta la serviciul din oraș, pe podul CFR din Vadu Pașii, intrat acum în conservare. Iată cele două probleme cu efecte socio-economice adresate de sătean primarului Toma.

Reținem că la capăt de pod înspre orașul Buzău nu pot fi construite cartiere de locuințe sau vreun hypermarket, iar traseul autobuzului 11B recent pus în circuit de Trans Bus spre Vadu Pașii va avea de luat în calcul și zona gării Buzău pentru a face stație.

Desigur, aceasta fiind însemnătatea podului de la Vadu Pașii pentru miile de navetiști care vor circula pe acest pod zilnic, l-am întrebat pe primarul Gheorghe Firon care este proporția din totalul populației comunei care lucrează în orașul Buzău. Avem imediat răspunsul.

Construcția podului de la Vadu Pașii a costat circa 6 milioane de euro, a spus președintele CJ Petre Neagu și se finalizează după 16 ani. Podul este o alternativă la podul de la Mărăcineni, și el situat tot peste râul Buzău, și va scurta accesul navetiștilor spre locul de muncă din oraș.

Articolul precedent(P) Avrămescu – Ciucă, singurul om capabil
Articolul următorVisul fraților din fanfara militară