- Din 17 septembrie 2019, pe viaductul Giurca ar putea trece exclusiv masinile de transport persoane cu masa maxima admisa de 7,5 tone si vehicule de maxim 3,5 tone. Autoritatile judetene prin prefectul Cramen Ichim spun ca marti, in sedinta Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta de la ora 12.30, vor lua aceasta decizie.
In alerta maxima autoritatile si la un pas de revolta oamenii de pe Valea Buzaului, plus Gura Teghii. Asa vad acest tablou al starii DN 10 Buzau-Brasov, pe parcursul comunei Siriu si pana la limita de judet cu Covasna, tablou care primeste mult prea lent piesele necesare finalizarii sale in conditii eficiente si benefice pentru populatia unei intregi zone a judetului Buzau. Nu spuneti ca exagerez cand numesc “ la un pas de revolta” disperarea celor care zilnic tranziteaza minim zona viaductului Giurca, cred ca ar mai incapea cateva cuvinte si tot nu ar rezolva asteptarea poporului, pe de o parte, iar pe de alta parte amanarea indusa de autoritati. Daca pornesc sa ascult parerea oamenilor vinovate ar fi direct autoritatile din domeniul infrastructurii rutiere nationale, in speta specialistii Sectiei de Drumuri Nationale Buzau, insa localnicii nu cunosc in detaliu responsabilitatile, ca atare trec de acesti specialisti si ascult reprezentantul Guvernului in teritoriu care este obligat sa faca demersuri sustinute pentru urgentarea reparatiilor pe acest drum ce nu are alternative nici forestiera, nici judeteana, nici nici nici… deloc! Adica merg direct la prefectul Carmen Ichim pentru ca de maine, 17 septembrie 2019 s-ar putea ridica pe viaductul durerii restrictia de trafic de la 3,5 tone la 7,5 tone, exclusiv pentru transportul de calatori.
Proba in trafic pe unicul drum care leaga Ardealul de Moldova
Am urcat cu mare teama pana dincolo de coama barajului Siriu. Atat de multe sunt semnalele ca nu se mai poate tolera amanarea inceperii lucrarilor de reparatii la viaductul Giurca, incat oamenii ar fi in stare, intocmai ca la stancile cazute la km 84 sa puna mana ei pe reconstruit. Presiunea sociala pare sa nu mai aiba nicidecum rabdare!
Am gasit la Siriu, tocmai sus spre granita cu Covasna oameni atat de surprinsi cum devine drumul national 10 imediat ce intri
O alta tara parca!
Una care rade in soare si prospera si in cel mai mic sat. Numai ca este Covasna, Covasna insasi fiind cel mai mic judet din tara! Ma intorc cumva cu capul plecat in judetul Buzau si caut sa cuprind nenorocirile prezentate de oameni si vizibile in carosabilul DN 10 Buzau-Brasov! Costel Maris este unul dintre localnicii activi civic in Siriu.
Este o discriminare!, spune franc primarul comunei Siriu Corneliu Dumitrescu argumentand ulterior: nu pot explica ce au ei si
Cu ochii pe Giurca, intocmai ca pe Maracineni!
Pare sigura prefectul Carmen Ichim atunci cand spune ca in noiembrie avem santier sus, pe Siriu, iar peste un an vorbim despre lucrari finalizate. Si daca mergem pe comparatia cu santierul de la podul Maracineni, poate le mai si grabim. In primul rand este de subliniat ca restrictia la 3,5 tone a traficului pe viaduct este impusa in urma unei expertize realizate in 2013. Putem clar identifica necesitatea lucrarilor pe Giurca inca din 2013 si nicidecum pastrarea unei interdicitii respectata mai ales in 2019.
Ca vorbim despre o intarziere a luarii unei deicizii vizavi de situatia de pe viaductul Giurca este de acord si Carmen Ichim. Prefectul judetului Buzau explica in detaliu. Si tot clar vorbeste despre 75 de zile din 2 septembrie 2019 incepand pana cand vorbim efectiv despre prima zi de lucru pe santierul Giurca.
Alarmanta este situatia muncitorilor care trebuie sa mearga spre Covasna si Brasov, deci sa treaca viaductul Giurca. In prezent, microbuzele de transport persoane, imi explica Costel Maris, localnic si fermier direct interesat de ceea ce se intampla pe DN 10 deoarece, spre exemplu cand au cazut anrocamente la km 84, inainte de consolidarea versantului, oamenii zonei au pus mana de la mana si au dat la o parte bolovanii, autoritatile cumva au aflat si au sosit la Siriu exact cand satenii finalizau de indepartat bolovanii ce stavileau carosabilul, acum, spuneam la inceput de fraza, aceste microbuze opresc la un capat, calatorii coboara, iar la capatul numarul doi al viaductului sunt preluati de alt microbuz. Aici, spune prefectul Carmen Ichim s-ar putea interveni de maine, 17 septembrie si se va rdica restrictia de la 3,5 tone la 7,5 tone si exclusiv pentru mijloace de transport in comuna.
Potrivit informatiilor Institutiei Prefectului Judetului Buzau, proiectarea si executarea lucrarilor de la podul lung de 275 de metri, adica la viaductul Giurca sunt executate de Asocierea Conferic SRL – TKT Tehnologii si Tensionari in Constructii SRL – TPF Inginerie SRL. Contractul se ridica la 6,27 milioane de lei, iar garantia lucrarii este de … cinci ani.
Deja in buzaulinreportaje.ro nu scriem pentru prima data si nici pentru ultima data despre ceea ce se intampla pe DN 10 Buzau-Brasov, pe raza comunei Siriu: https://buzaulinreportaje.ro/reportaj/reportaj-social/exclusiv-din-2-aprilie-incep-reparatiile-pe-dn-10/, https://buzaulinreportaje.ro/reportaj/reportaj-social/magia-lacului-de-argint-din-muntii-buzaului/ sau https://buzaulinreportaje.ro/reportaj/reportaj-social/poarta-de-intrare-in-judetul-buzau-va-fi-statiune-turistica/. Inclusiv autoritatile se asteapta ca in anul de lucrari de refacere pe Giurca sa existe zile intregi de suspendare totala a traficului rutier pe acest drum national. Numai ca zona aceasta are o singura cale de acces! Sunt cateva mii de oameni care chiar au nevoie sa munceasca pentru a manca impreuna cu copiii lor!
Si, in mod clar, dupa Giurca urmeaza Gramaticu!