Reportaj

Santier in lucru pe drumul Bisocii, vis frumos pentru turism

Drumul montan ce incepe de la Vintila Voda si se termina tocmai la intrarea in judetul Vrancea, de la Poiana Marului prin Jitia, inseamna trei ani de munca pe santier, 630 de foraje de consolidare a terasamentului afectat puternic de alunecari de teren, refacerea unui pod si aproape 69 de milioane de lei, bani obtinuti prin PNDL II, garantati de Consiliul Judetean Buzau in caz ca acest celebru program national ar putea avea impedimente de plata in viitor. Peste toate, astazi la intrarea pe acest drum montan, in partea de jos, de la Vintila Voda am vazut cativa oficiali care nu privesc spre DJ 204 C ca spre o simpla cale de acces, ci catre cartea castigatoare a turismului din Mica Elvetie a Buzaului – comuna care trebuie sa-si incordeze puterea si sa scrie proiecte de acum pentru dezvoltarea turismului.

Minunea se intampla dupa 40 de ani de asteptare. Rabdarea le apartine locuitorilor zonei de sus a judetului Buzau – bisocenilor care nu au crezut ca utilajele vor intra pe acest drum pentru a-l repara si moderniza nici cand au vazut primii specialistii care pichetau in aprilie 2020 arealul de 24,5 km de drum montan.

Organizarea de santier pentru DJ 204 C Vintila Voda-Bisoca.

Drumul montan ce incepe de la Vintila Voda si se termina tocmai la intrarea in judetul Vrancea, de la Poiana Marului prin Jitia, inseamna trei ani de munca pe santier, 630 de foraje de consolidare a terasamentului afectat puternic de alunecari de teren, refacerea unui pod si aproape 69 de milioane de lei, bani obtinuti prin PNDL II, garantati de Consiliul Judetean Buzau in caz ca acest celebru program national ar putea avea impedimente de plata in viitor. Peste toate, astazi la intrarea pe acest drum montan, in partea de jos, de la Vintila Voda am vazut cativa oficiali care nu privesc spre DJ 204 C ca spre o simpla cale de acces, ci catre cartea castigatoare a turismului din Mica Elvetie a Buzaului – comuna care trebuie sa-si incordeze puterea si sa scrie proiecte de acum pentru dezvoltarea turismului.

Cei trei primari din comunele cu santier pe drumul judetean.

buzaulinreportaje.ro a luat parte in mod activ la transformarea ideii de refacere a acestui drum judetean in proiect devenit realitate prin numeroasele articole prezentate aici https://buzaulinreportaje.ro/reportaj/reportaj-social/pe-plaiuri-bisocene/, https://buzaulinreportaje.ro/interviu/interviu-social/hora-pe-300/, https://buzaulinreportaje.ro/reportaj/reportaj-social/bisoca-statiune-la-cheie/ sau reportajul prin care anuntam in exclusivitate inceperea acestor lucrari https://buzaulinreportaje.ro/articole/6117/. Pe celelalte le gasiti dumneavoastra rasfoind ziarul cu reportaje incepand din iulie 2018. Nu mentionez aici si tirul aspru al catorva dintre dumneavoastra, realmente Toma necredincosi in punerea pe lista drumurilor de refacut a acestei cai de acces.

PREDAREA AMPLASAMENTULUI CATRE CONSTRUCTORI

La fix 10.30 astazi, 16 iunie 2020, s-a intamplat acest demers in prezenta presedintelui Consiliului Judetean Buzau, Petre Emanoil Neagu, a managerului de proiect Ilie Penescu, a reprezentantilor celor patru companii care vor lucra in santierul Bisoca, prima dintre ele fiind WFA Impex SRL din Turnu Magurele, si a primarilor din cele trei comune prin care trece drumul pacatului – cum a fost numit in ultimii ani judeteanul  ce urca in munti pana la 973 de metri altitudine. Intai zic sa primim informatii din partea managerului de proiect.

Ilie Penescu, manager de proiect: avem nevoie in prima faza de 50 de oameni in santier.

Sustinator din start al ideii de refacere a acestui drum care in fapt este o poarta fantastica ce se deschide spre Muntii Buzaului pe culmile dinspre Vrancea, presedintele CJ a fost astazi prezent in santier efectiv pentru a preda amplasamentul catre constructori la unison cu cei trei primari locali.

Petre Emanoil Neagu: mai am o veste buna pentru locuitorii din Bisoca…

DRUM CATRE RADACINILE BUZAULUI

Asa defineste Petre Emanoil Neagu drumul acesta judetean ce va fi refacut in urmatorii trei ani si care rupe maxim trei kilometri din Vintila Voda, taie in doua comuna Sarulesti si brazdeaza in lungime fantastica patrie a ciobanului Bucur, Bisoca – zic asa pentru ca aici sunt cele mai multe dintre dovezile intemeietorului capitalei Romaniei de azi. L-am provocat pe presedintele CJ sa vada dincolo de cei trei ani de santier pe drumul Bisocii si dincolo de ideea de cale de acces. Iata ce a declarat!

P. E. Neagu: trebuie sa convingem tinerii sa vina acasa.

buzaulinreportaje.ro ramane fidel muntenilor si peste trei ani revenim in prundul Slanicului unde astazi au fost predate intr-o cutie din carton dosarele cu proiectele pe tronsoane ale DJ 204C si s-a facut schimb de semnaturi pe acestea, vom veni pentru a numara de jos in sus pensiunile agroturistice infiintate, dar mai ales si ideile aplicate de primarii locali pentru a pune la punct intre timp infrastructura turistica.

Cu dreptul inainte.

Ion Coman, primarul comunei Vintila Voda spune ca este realmente o mare bucurie inceperea lucrarilor aici, pe DJ 204 C, insa trage cu ochiul spre napasta numita Podul Muncii care ar putea scurtcircuita traficul rutier pe Valea Slanicului daca nu va fi rapid adus in stadiu de santier.

Ion Coman, primarul comunei Vintila Voda: speram ca si proiectul celalalt, Podu Muncii-Plaiu Nucului, sa se rezolve.

Ca atare, revenim la presedintele CJ Buzau, Petre Emanoil Neagu care aduce detalii vizavi de aceasta necesitate a locuitorilor de pe intreaga Vale a Slanicului, dar mai ales a celor din Vintila Voda care au casele mai ales in lungul judeteanului.

P. E. Neagu: numai consolidarea din zona Podu Muncii va costa aproximativ o mie de milioane de lei.

Nicolae Dinu, primarul comunei Sarulesti scoate la inaintare bucuria ca autoritatie judetene chiar s-au implicat in deschiderea dupa atata asteptare a celui mai solicitant santier al judetului Buzau din prezent.

Nicolae Dinu, primarul comunei Sarulesti: este de mare interes pentru comunele noastre.
La semnat.

DUPA FIX PATRU ANI DE INSISTENTE ALE PRIMARULUI BISOCEAN

Atat a trecut de cand a avut loc prima discutie a actualului primar bisocean Florin Stemate cu presedintele CJ pe tema refacerii si modernizarii drumului pacatului, DJ 204 C. Stemate arata ca a fost cumva una dintre convingerile cu care a plecat din functia de inspector in primarie catre a candida in premiera personala pentru fotoliul de primar: nu se mai poate astepta!, spunea cu mult timp in urma edilul care probabil ca a insistat la maxim pe langa orice persoana aflata in functie publica si care ar fi putut avea raspuns la intrebarea ” cand intra acest drum in raparatii?”. Patru ani au trecut de atunci!

Florin Stemate, primarul comunei Bisoca: astazi a venit momentul sa inceapa lucrarile!
Tomuri pentru 24,5 km de drum montan!

Pai, de aici inainte ar fi trei ani – atata cat dureaza santierul – in care la Bisoca sa se scrie proiecte de dezvoltare turistica! Bine, nu excludem si aspectul deloc de neglijat: 16 iunie 2020 nu este doar ziua in care incep in forta lucrarile pe drumul Bisocii, ci si ziua in care terenul are alt pret la Bisoca!

Florin Stemate: is peste 100 de locuri de vacanta cumparate la Bisoca si inca…

In mod evident, domnul acesta va fi primarul care va ramane in istoria scrisa a comunei Bisoca: drumul judetean nu a mai primit asfalt de 40 de ani si nici vreun alt edil nu a batut calea Buzaului pentru a demonstra ca este necesara reparatia si modernizarea caii de acces catre patria lui Bucur!

Petre Emanoil Neagu cu cohii inspre organizarea de santier.

Sunt destule aspecte interesante de urmarit in cadrul lucrarilor de pe drumul Bisocii: se va lucra in tandem la ambele capete ale drumului, si in Vintila Voda si dinspre Poiana Marului si Bisoca, sunt de realizat extrem de multe foraje de consolidare a terasamentului, dar si ceea ce a spus Ilie Penescu: drumul va fi facut si cu forta de munca locala!

etichete

Ilinca Moise

Add Comment

lasă aici un comentariu

Mai multe articole