Amenzi exorbitante chiar și mai ales repetate primite de la autoritățile de mediu, neputință locală, lipsă de infrastructură și coerență și extrem de puține autorități publice locale din județul Buzău care au reușit.
Acțiunea de strângere a deșeurilor de la populație este în acest moment cea mai mare problemă la nivelul comunităților rurale din județul Buzău. Încă există zone în care este îngropat sau chiar dat foc gunoiului adunat în fel și chip de la gospodării.
Consiliul Județean Buzău, spune președintele Petre Emanoil Neagu, ia o măsură ponderată și rapidă de a uni în asociații de dezvoltare intercomunitară mai multe unități teritorial-administrative pe problematica deșeurilor, astfel încât să se treacă la lichidarea deloc plăcutei probleme ce atârnă grozav de gâtul edililor buzoieni.
De reținut este că ideal ar fi fost ca masterplanul județului Buzău de gestionare a deșeurilor să fie aplicat deja, însă, în luna iulie 2020 s-a reușit semnarea, după șapte ani de întârzieri, contractului pentru revizuirea/actualizarea planului județean de gestionare a deșeurilor și pentru întocmirea studiului de fezabilitate numit sistem de management integrat al deșeurilor în județul Buzău. Contractul are o valoare de 1,75 de milioane de lei și o durată de 15 luni, iar executant este firma Romair Consulting SRL și I. Frantzis&Associates Ltd. Iată opinia președintelui CJ despre acest masterplan.
Trecem la aspectele concrete ale asocierii de moment în ADI-uri pentru a rezolva cumva sinuoasa problemă a deșeurilor din arealul județului.
Președintele CJ Buzău, Petre Emanoil Neagu vine cumva cu o concluzie a anilor de experimentare locală și spune că nu este totul să ai o mașină de gunoi și așa s-a rezolvat problema ridicării gunoiului de la gospodării. Ascultăm!
Add Comment